2010. február 28.

Szülinap

Na nem az enyém!
Anyukámnak és a kis hugomnak volt a
szülinapja a napokban.
Az idén én vállaltam be a kis családi összeruccanás megszervezését. Múlt hét szombaton tartottuk a kis ünnepséget szűk családi körben. 6-an voltunk. Pehhemre persze szombatra olyan beteg lettem, hogy annak is örültem, hogy étel került az asztalra, nemhogy még fényképezzek is! Szóval a menü nem lett megörökítve, de szerencsére a torta már előző este elkészült, a fotókkal együtt! :))

Íme az én Csokitortám:


Én személy szerint kifejezetten utálom a vajkrémes édességeket, így aztán hosszas kutatómunka előzte meg
a tortasütést, míg rátaláltam a tökéletes krémre
és bizony egy fantasztikus blogra.

A torta ötlete innen ered: Csokiparány fantasztikus édességei

Kicsit átdolgoztam, kicsit a magamévá tettem és íme:

 
A recept:

A tésztához:

- 36 dkg cukor
- 6 tojássárgája
- 1,5 dl étolaj
- 1,5 dl melegvíz

Ezeket az anyagokat robotgéppel alaposan összedolgozzuk. Én ki szoktam keverni a sárgákat a cukkoral, majd hozzáadom az olajat és a vizet. Kikeverjük és ennyi. Közben, vagy utánna verjük a tojások fehérjét jó kemény habbá.
A tojássárgájás masszához a következő
lisztes keveréket adjuk:

- 37,5 dkg liszt
- másfél cs. sütőpor
- késhegynyi szódabikarbóna
- 2 evőkanál kakaópor

Végül beleforgatjuk a tojáshabot is.
Tortaformába öntjük és mehet a sütőbe. Tűpróbáig sütjük.
 Ez a tészta biztosan mindenkinek sikerül,
mert egyszerűen elronthatatlan. :))


És most jön a csokikrém:

- 5 dkg liszt
- 6 tojássárgája
- 17 dkg cukor
- 5 dl tej
- 20 dkg étcsoki (semmi extra, nálam Boci csoki volt)

1. A csokit tördeljük össze és tegyük egy közepes tálba.

2. Egy lapos lábasban keverjük össze a tejet 10 dkg cukorral és forraljuk fel.

2. Közben a tojássárgákat keverjük habosra kb. 7 dkg cukorral, majd adjuk hozzá a lisztet is. Én így egy nagyon sűrű krémet kaptam ezért aztán a felmelegedett tejből adtam hozzá kb fél decit, hogy folyósabb krémem legyen.
(Ez fontos hiszen ezt a masszát kell a felforralt tejhez adnom és bizony így könnyebbnek bizonyult.)

3. Amikor a cukros tej elkezd forrni, adjuk hozzá lassan a tojásos masszát állandó keverés mellett. Takaréklángon forraljuk 2 percig az egészet. Kevergessük állandóan. Gyönyörű sűrű masszát fogunk kapni.

4. Végül vegyük le a gázról és öntsük az összetördelt csokira.
Keverjük simára, hűtsük egy kicsit, majd irány a hűtő a teljes kihűlésig.

A torta összeállításához:

- baracklekvár

Miután kihűlt a tésztám és a krémem is, jöhet a tortává varázslás! A tésztát 3-ba vágtam, majd visszatettem a tortaformába az alsólapot és gazdagon megkentem baracklekvárral, majd a krém felét is rásimítottam.
Erre jötta következő lap, aminek mindkét felét megkentem lekvárral, majd ráhelyeztem a krémezett lapra és rásimítottam az újabb krémréteget. Erre aztán jött a
torta teteje, amit szintén lekvárral kentem meg, de csak
azt az oldalát, ami a csokikrémmel érintkezett.
Nálam letakarva egy éjszakát állta hűtőben.

Másnap már csak díszíteni kellett, amihez ezt a pofonegyszerű párizsi krémethsználtam, amit még előző este elkészítettem és éjszaka ez is a torta mellett pihent.

Párizsi krém:

- 30 dkg étcsoki (szintén boci)
- 3 dl tejszín

Szerintem egy torta bevonásához a fele is elég. Nekem elég sok kimaradt.

A csokit tördeljük nagyon apróra. Én ezt húsklopfolóval végeztem :))) Tegyük egy közepes tálba.
A tejszínt elkezdtem melegíteni és amint forrásnak indult ráöntöttem a csokira és addig kevergettem, amíg szép fényes krémet nem kaptam. Lefedtem nejlon fóliával,
úgy hogy érintkezzen a tetejével (azt mondják így nem
lesz buborékos) és éjszakára a hűtőbe tettem.
Reggelre egy nagyon sűrű krémet kaptam, amivel
nagyon klasszul tudtam dolgozni. Körbekentem vele a tortát, majd nyomózákból csillagokat nyomtam rá.

Hát ennyi! Az íze mesés volt!









2 megjegyzés:

Maimoni írta...

Ez tényleg meseszép. gratulálok!!:)

Nicole... írta...

Köszönöm szépen!!!! :))
Kis gyakorlással mindenki tud ilyet!